Когато диванът пристига съвсем навреме за дигиталната ера

28.04.2021

През 2006 г. Vitra пусна необикновен диван с изключително високи странични и задни панели. През 2007 г. Apple пусна своя iPhone - първият смартфон на пазара. Промените в работните навици, които се появиха във връзка с преносимите компютри, предизвикаха динамика, която едва ли можеше да се предвиди. Диванът Alcove беше продуктът, който идеално отговори на тези нови изисквания. Но да се върнем към началото.

Ролф Фелбаум, почетен председател на Vitra, забелязва проекта „Disintegrated Kitchen“ на Ронан Бурулек  още през 1998 г. и се запозна лично с френския дизайнер и брат му Ерван в Париж през есента на 2000 г. Ранната им работа разкрива творческия интересът на братята към дизайнерски решения, които предвиждат поведението на потребителя. Във Vitra, от друга страна, са правени изследвания върху развитието и промените в трудовата среда още от дните на „Action Office“ на Джордж Нелсън, прилагайки получените резултати за разработване на нови концепции и продукти.

Вдъхновени от голямата кухненска маса в дома на родителите им в Бретан, който е центърът на семейния социален живот, Ронан и Ерван Бурулек разработват системата за офис бюро Joyn през 2002 г., чиято просторна платформа позволява разнообразни форми на комуникация и работа в екип. Оттогава насам, смесването на личния живот с работата намира все повече израз в тази концепция. Новите възможности, изведени в системата Joyn, разчупиха утвърдени работни методи и йерархични структури.

 

Скоро след това, Ронан и Ерван Бурулек започват съвместна работа с Vitra, за да създадат дивана Soft Shell за новата колекция Vitra Home. Твърдите странични и задни панели образуват подобна на кошница конструкция, върху която са наложени меки възглавници, създавайки усещане за уют и сигурност. Диванът Alcove идва през 2006 г. като логично, по-нататъшно развитие на тази концепция. Панелите, с височина близо един метър, придават още по-голямо значение на вътрешното пространство на дивана, и създават ясно изразена граница с околностите му. Почти веднага след пускането си, диванът Alcove срещна голям интерес на пазара, но изненадващо, най-вече за използване в офис интериори.

Заедно с ускоряващите се темпове и обем на комуникации в офисите, възникна необходимостта от частни ниши и места за провеждане на неформални разговори. Със своите защитни панели, Alcove Sofa стана идеален за такива приложения. Така продуктът извървя пътя си от дома към оживения офис. Решителната типологична стъпка, която Alcove създава като нов стандарт в офис пространството, е значителното нарастване на височината на панелите. Съответните прототипи разкриха потенциала на тази идея - диван с изключително високи странични и задни панели не само предполага идеята за „стая в стая“. Стана стая в стая.

‘Внасянето на дивана в офиса беше като включване на усилвател на Маршал в средата на празна сцена.’

Ерван Бурулек

С височина 1,4 метра, Alcove Highback е представен през 2007 г. Неговите странични и задни панели са подплатени с материал, осигуряващ поглъщане на звука, непринудена атмосфера и отличен комфорт. Тези характеристики превръщат дивана Alcove в идеалното решение за съвременните офис концепции. С пускането на първия iPhone през същата година, Apple трайно промени начина, по който хората общуват. Това, което започна да се случва през 2007 г., се превърна в реалност днес – комуникация и работа от различни точки. В резултат на това офисите се превърнаха в социален център през последните години. Индивидуална работа може да се извършва навсякъде - у дома, в кафене, в работна пространство или в басейна. В дигиталната ера отиваме в офиса за спонтанен обмен на идеи, за творческо сътрудничество и за усещане за общност.

      

В продължение на доста години идеята за Alcove се превърна в стандартен елемент от съвременните офис концепции. С гъвкава структура, която не изисква постоянни инсталации, Alcove създава пространство като стая, особено когато два дивана Alcove Highbacks са разположат един срещу друг. Хората с удоволствие се оттеглят в тези уютни острови на спокойствие за концентрирана работа, за срещи или за чат в своя смартфон.

      

Инвестирайте в оригинала, защото оригиналът винаги запазва своята стойност. Имитацията няма да бъде нищо повече от едно копие, открадната идея. Оценявайте разликите не само в качеството и в очевидни вариации, но и осезаемата и емоционална привлекателност на автентичния продукт. Оригиналът е спътник за цял живот и може би ще ви надживее, за да бъде приет с благодарност от следващото поколение. Но, това е една история за бъдещето.

Новини

20
Август
ЛЯТНА ВАКАНЦИЯ 23.08.21 - 29.08.21
Уважаеми клиенти, магазин The Project ще е в лятна ваканция в периода 23.08.21 - 29.08.21 г. ...
29
Април
Когато един дизайнер преобръща света на столовете с главата надолу
През 1958 г. датският вестник Fyns Social-Demokrat пише: „ Новият ресторант Kom Igen в парк Langesø е станал т...
28
Април
Когато диванът пристига съвсем навреме за дигиталната ера
През 2006 г. Vitra пусна необикновен диван с изключително високи странични и задни панели. През 2007 г. Apple пусна своя iP...